Zwischen Vertrauen und Risiko- Wie sicher ist unsere medizinische Versorgung?
Sănătate

Între încredere și risc cât de sigură este îngrijirea noastră medicală?

Siguranța pacientului este o problemă care ne afectează pe toți - fie ca un pacient, relativ sau personal medical. Deși avem încredere să fim în siguranță în mâinile medicilor și asistenților medicali, studiile arată că în fiecare an mii de oameni sunt deteriorați de greșeli evitate în asistență medicală. Dar dacă o avem la îndemână pentru a minimiza aceste riscuri? Ce se întâmplă dacă securitatea unui pacient nu este doar o problemă de tehnologie și protocoale, ci de comunicare, încredere și umanitate? Este timpul să aruncăm o privire în spatele scenei sistemului nostru de sănătate și să ne întrebăm: Cât de siguri suntem cu adevărat și ce putem ajuta cu toții să obținem pacienți în fiecare situație?

 

 

Revendicări pentru daune din cauza erorilor de tratament în Germania

Numărul de erori de tratament raportate și cereri pentru daune  

  • Conform „Raportul comisiilor de experți și al consiliilor de arbitraj” ale Asociației Medicale Federale Au fost în an 2022 Un total de aproximativ 10.200 de aplicații pe baza evaluării erorilor de tratament suspectate.
  • În jur 3.800 de cazuri O eroare de tratament a fost confirmată. Asta corespunde aproximativ 37% a cazurilor testate. În rundă 2.100 de cazuri Eroarea a dus la deteriorarea sănătății, ceea ce a justificat răspunderea medicului sau a spitalului.

 

Cele mai frecvente zone de eroare

Zonele de eroare de siguranță a pacientului

Suma plăților de compensare

  • În medie, medicii și spitalele plătesc, de exemplu, în cazuri confirmate de erori de tratament 50.000 până la 100.000 de euro în compensare. Cu toate acestea, această sumă poate varia semnificativ în funcție de gravitatea daunelor.
  • În cazuri grave care duc la daune permanente, dizabilitate sau decese, plăți Câteva sute de mii până la peste un milion de euro fi.
  • Conform Asociația generală a industriei de asigurări germane (GDV) Compensarea generală pentru erorile de tratament pe an 2022 în jur de 400 de milioane de euro. Această sumă este alcătuită din plăți de compensare, durere și suferință și plăți de pensii.

Cazuri de asigurare

  • Medicii și clinicile sunt de obicei responsabile, astfel încât cererile pentru daune sunt adesea acoperite de asigurare. Numărul mediu de cazuri de asigurare în legătură cu erorile de tratament este despre 15.000 - 20.000 cazuri pe an.
  • Cazurile în care costurile de urmărire pe tot parcursul vieții trebuie să fie acoperite, de exemplu în cazul tratamentelor incorecte care duc la dizabilități permanente.

Cursul cererilor pentru daune în ultimii ani

  • În ultimii ani, numărul de erori de tratament raportate a rămas relativ stabil, dar sumele medii de compensare au crescut. Acest lucru se datorează faptului că greșelile grave, în special, sunt mai bine înregistrate, iar cererile pentru daune sunt corespunzător mai mari.

 

Factori ai siguranței pacientului

Ce noi cunoștințe și evoluții pe tema siguranței pacientului există?

În ultimii ani, subiectul siguranței pacientului s -a dezvoltat continuu prin diferite cercetări, studii și proiecte. Iată câteva dintre cele mai recente cunoștințe și evoluții în domeniul siguranței pacientului:

Sensul transformării digitale

  • Transformare digitală Asistența medicală joacă un rol din ce în ce mai important în îmbunătățirea siguranței pacientului. Înregistrările electronice de sănătate (EGA), sistemele de raportare a erorilor digitale și digitale permit documentația, comunicarea și evitarea mai eficientă.
  • Studiile arată că implementarea planurilor de medicamente electronice este riscul de medicamente în medicamente până la 60% Reducerea poate fi redusă, deoarece interacțiunile sunt mai bine recunoscute și sunt evitate erorile de dozare.

Îmbunătățirea comunicării și a muncii în echipă

  • Una dintre cele mai frecvente cauze ale erorilor de tratament sunt problemele de comunicare între personalul medical. Noile studii subliniază importanța Protocoale de transfer standardizate și regulat Instruire în comunicarepentru a evita neînțelegerile și pierderea informațiilor.
  • „SBAR” (situație, fundal, evaluare, recomandare) este un model de comunicare care este utilizat acum în multe facilități pentru a structura în mod clar și structurarea informațiilor.

Participarea pacientului și cultura securității

  • Există din ce în ce mai multe dovezi că integrarea pacienților în procesul de tratament crește securitatea. Pacienții care pun activ întrebări și participă la procesele de luare a deciziilor contribuie la recunoașterea și prevenirea erorilor.
  • Organizații de sănătate care una Cultura de eroare deschisă Mențineți în ce erori și aproape erori pot fi raportate fără teamă de pedeapsă, au rate de eroare semnificativ mai mici. Această realizare a dus la tot mai multe instituții „CIRS” (Sistem de raportare a incidentelor critice) introduce.

Inteligență artificială (AI) și analize de date

  • Inteligența artificială (AI) este din ce în ce mai utilizată pentru a identifica riscurile într -un stadiu incipient. Sistemele suportate de AI pot, de exemplu, să monitorizeze pacienții în timp real și să indice anomalii într-un stadiu incipient, care susține personalul în luarea deciziilor.
  • Analizele AI fac posibilă evaluarea cantităților mari de date ale pacientului și, astfel, identificarea factorilor de risc potențiali pentru erorile de tratament.

Infecții nosocomiale

  • Studiile actuale arată că infecțiile apar în spitale (infecții nosocomiale) sunt încă o problemă semnificativă de securitate. Noile strategii, cum ar fi utilizarea sporită a dezinfectării mâinilor, implementarea protocoalelor stricte de igienă și utilizarea tehnologiilor de dezinfectare UV, au dus la o reducere măsurabilă a acestor infecții. Ustensilele importante oferă Echipament de protecție personală şi Dezinfectant Pentru personalul din unitățile de sănătate, evitați posibile infecții nosocomiale.

Pentru ce facilități se aplică aceste descoperiri?

Cunoștințele menționate mai sus pentru a îmbunătăți siguranța pacientului se aplică unui număr mare de unități de sănătate:

Spitale: Spitalele sunt deosebit de susceptibile la riscuri de siguranță a pacientului, deoarece aici se efectuează intervenții medicale complexe și multe departamente diferite interacționează. Utilizarea listelor de verificare, a sistemelor de documentare digitală și a sistemelor de înregistrare a erorilor este deosebit de importantă aici.

Practicile medicului și facilitățile ambulatorii: Există, de asemenea, riscuri pentru erorile de tratament în instalațiile ambulatorii. Documentația exactă a istoricului pacientului, comunicarea între diferiți medici și prescripția sigură a medicamentelor joacă un rol major aici. Sistemele de înregistrare a erorilor sunt, de asemenea, introduse din ce în ce mai mult în acest domeniu.

Facilități de îngrijire: În casele de îngrijire medicală și la dispozitivele rezidențiale supravegheate, erorile de medicamente și căderile sunt probleme comune de securitate. Planurile de medicamente digitale, instruirea personalului de asistență medicală și măsurile pentru prevenirea căderilor contribuie la îmbunătățirea securității.

Facilități de reabilitare: În centrele de reabilitare, unde pacienții sunt adesea îngrijiți pe termen lung, documentația precisă și monitorizarea continuă a procesului de reabilitare sunt cruciale pentru siguranța pacientului.

Farmacii: Farmaciile contribuie, de asemenea, la siguranța pacientului, examinând interacțiunile de medicamente și sfătuind pacienții cu privire la veniturile corecte. Sistemele digitale ajută la evitarea erorilor la emiterea de medicamente.

Servicii telemedicale: Datorită utilizării crescânde a telemedicinei, trebuie să se observe și standardele pentru siguranța pacientului. Confidențialitatea datelor pacientului, diagnosticul precis bazat pe date digitale și comunicarea clară cu pacienții sunt cruciale.

Măsuri

Ce măsuri sunt luate în prezent?

Sistemele de înregistrare a erorilor descrise mai precis

Sistemele de înregistrare a erorilor sunt instrumente centrale pentru înregistrarea și analiza erorilor de tratament și aproape defecte. Aceste sisteme sunt destinate să încurajeze personalul medical să raporteze greșeli anonime sau aproape defecte (situații care aproape că au provocat daune), fără a fi teamă de sancțiuni sau consecințe negative. Scopul este de a învăța din aceste incidente și de a introduce îmbunătățiri sistematice.

  • Exemple de sisteme de înregistrare a erorilor:
    • CIRS (sistem critic de raportare a incidentelor): Unul dintre cele mai cunoscute sisteme de înregistrare a erorilor din Germania este „CIRS - Sistemul de raportare a incidentelor critice”. Este utilizat în multe spitale și permite personalului să raporteze incidente critice care sunt evaluate anonim. Cunoștințele obținute sunt utilizate pentru a recunoaște lacunele de securitate și pentru a dezvolta măsuri de prevenire.
    • PASIS (Sistemul de informații despre siguranța pacientului): Acest sistem este o ofertă la nivel național care poate utiliza atât un facilități de sănătate în ambulatoriu, cât și în spital. Permite raportarea intersectorială a erorilor aproape și a incidentelor critice, astfel încât să apară și procese de învățare intersectorală.

Pregătirea cu privire la siguranța pacientului 

Pregătirea regulată este un bloc important pentru creșterea conștientizării și competenței personalului medical în raport cu siguranța pacientului. Aceste antrenamente ajută la schimbarea culturii erorilor, la recunoașterea riscurilor într -un stadiu incipient și la acționarea corespunzătoare.

  • Conținutul antrenamentului:
    • Antrenament de simulare: Cu ajutorul simulărilor realiste, se joacă situații tipice de risc. Personalul medical învață să se ocupe de situații potențial periculoase într -un mediu sigur, de ex. B. Situații de urgență sau utilizarea noilor tehnologii.
    • Instruire în comunicare: Erorile de comunicare sunt una dintre cele mai frecvente cauze ale erorilor de tratament. Instruirea pentru comunicare ajută personalul medical să transmită informații clar și precis, în special atunci când predă pacienții de la un departament la altul.
    • Conștientizarea securității și cultura erorilor: În formare, este transmis cât de important este să raportați erori și să învățați de la ei în loc să le acoperiți.

Liste de verificare și procese de lucru standardizate

Listele de verificare și procesele de lucru standardizate sunt instrumente eficiente pentru a reduce erorile umane. Aceștia se asigură că toate etapele necesare sunt observate într -un proces de tratament și minimizează riscul de a trece cu vederea aspecte importante.

  • Exemple de liste de verificare:
    • OMS Lista de verificare a siguranței pentru operațiuni: Această listă de verificare include mai multe secțiuni care trebuie procesate înainte, în timpul și după o operație. Aceasta include, de exemplu, verificarea identității pacientului, a locului de funcționare și a disponibilității instrumentelor.
    • Liste de verificare a medicamentelor: Aceste liste de verificare ajută la verificarea dozării corecte a medicamentelor, a timpului de administrare și a tipului, precum și a interacțiunilor potențiale.
  • Procese de lucru standardizate: Acestea sunt procese definite care trebuie observate de toți angajații. Exemple includ protocoale pentru tratarea medicamentelor cu un nivel ridicat sau a proceselor definite pentru identificarea pacientului.

Tehnologii moderne, cum ar fi fișierul electronic de sănătate (EGA)

Fișierul electronic de sănătate (EGA) este un sistem digital care stochează și face toate informațiile importante de sănătate ale unui pacient central depozite și accesibile. Oferă multe avantaje în ceea ce privește siguranța pacientului:

  • Funcțiile fișierului de sănătate electronică:
    • Acces central la datele pacientului: Medicii și personalul de asistență medicală pot accesa informații importante, cum ar fi diagnostice, planuri de medicamente, alergii și tratamente anterioare oricând și de oriunde. Acest lucru reduce riscul de diagnosticări greșite și erori de medicamente.
    • Planuri de medicamente: EGA face posibilă vizualizarea planurilor actuale de medicamente și recunoașterea interacțiunilor potențiale, ceea ce este deosebit de important la pacienții cu mai multe medicamente.
    • Funcții de memorie: Pacienții sunt informați despre examenele preventive, vaccinările sau programările medicului, ceea ce îmbunătățește prevenirea și tratamentul bolilor.
    • Alarme de securitate: În contraindicații, alergii sau erori potențiale de medicamente, pot fi generate avertismente automate pentru a atrage personalul medical la curent cu posibilele riscuri.

Proiecte pentru îmbunătățirea siguranței pacientului

  • Action Alliance Siguranța pacientului (APS): APS se angajează să îmbunătățească siguranța pacienților la nivel național și elaborează linii directoare, recomandări pentru acțiuni și materiale de instruire pentru personalul medical. APS organizează, de asemenea, „Premiul German pentru Siguranța Pacientului” anual, în care sunt acordate proiecte inovatoare.

  • Proiect „SAFE OP” pentru securitatea chirurgicală: Acest proiect își propune să crească securitatea în timpul operațiunilor prin introducerea listelor de verificare standardizate și a proceselor de lucru. Proiectul „OP sigur” a contribuit la reducerea complicațiilor în timpul operațiunilor.

  • „Împreună pentru mai multă securitate”: Un proiect care încurajează pacienții, rudele și personalul medical împreună și asigură mai multă securitate în sectorul sănătății. Aceasta include evenimente informaționale, broșuri și platforme online care informează pacienții despre drepturile și oportunitățile lor.

Conversația pacientului medical

Ce poate face pacientul individual?

Pacienții și rudele lor joacă, de asemenea, un rol important în siguranța pacientului. Iată câteva opțiuni pentru modul în care puteți contribui la acest lucru:

  • Participă activ: Pacienții ar trebui să participe activ la procesul de tratament, să pună întrebări și să se asigure că înțeleg toate informațiile importante despre diagnostice, tratamente și medicamente.
  • Lista medicamentelor: Este util să efectuați o listă curentă a tuturor medicamentelor, inclusiv doza și timpul de admisie și să le aduceți cu dvs. cu fiecare vizită la medic.
  • Pregătirea pentru vizite la medic: Pacienții ar trebui să se pregătească pentru vizite la medic, aducând toate documentele, întrebările și informațiile importante despre reclamațiile actuale sau pretratările.
  • Puneți întrebări de securitate: Pacienții nu ar trebui să se teamă să întrebe personalul medical dacă identitatea lor a fost verificată, de exemplu, sau dacă se observă măsuri de igienă.

Siguranța pacientului înseamnă mai mult decât simple numere și statistici - reprezintă încrederea pe care o punem în mâinile medicilor noștri, a personalului de asistență medicală și a întregului sistem de sănătate. Este vorba despre oameni care speră să fie îngrijiți în cel mai bun mod posibil în momentele lor cele mai vulnerabile. Fiecare greșeală poate schimba o viață pentru totdeauna, dar fiecare progres, fiecare conversație cinstită și fiecare întâlnire de învățare au potențialul de a proteja viața.

Dacă dorim cu adevărat să îmbunătățim siguranța pacientului, trebuie să ne asumăm responsabilitatea împreună, să arătăm empatie și să creăm o cultură în care accentul este pus pe deschidere și încredere. Este un mod care necesită curaj și angajament, dar și speranță și șansa de a deveni mai puternici și mai buni din greșeli. Pentru că până la urmă este vorba despre faptul că toată lumea poate avea încredere în cea mai grea oră pentru a fi tratată în siguranță - și aceasta este exact esența umanității în asistența medicală.

Lasă un comentariu

Vă rugăm să rețineți că comentariile trebuie aprobate înainte de a fi publicate.